Løpsvåren i tall!

Postet av Litrim den 1. Mai 2013

2013 har åpnet eventyrlig for Sørdalskarusellen med en økning i deltakerantallet på 16% så langt i år. 428 deltakere er påmeldt så langt i år og nettsidene blir besøkt av større antall med rekord i april. Mange er også tallet på nye medlemmer i Facebook-gruppen.

For første gang på 2000-tallet har vi passert 200 deltakere ; både  Kringsjåløpet og Maihaugenløpet klarte det.  Med 222 deltakere i Maihaugenløpet må vi helt tilbake til 1992 for å finne høyere tall - da var 301 å finne på startstreken. Samtidig var 1700 trimmere med i Folk i form til OL-aksjonen blant annet for å få en ettertraktet pin. Årets deltakerantall er det 5. største i Maihaugenløpets 30 årige historie.

Sykehuset Innlandet, Lillehammer BIL har vært arrangør i hele perioden. Nok en gang leverte de et flott arrangement.

Deltakerlisten for Sørdalskarusellen teller nå 428 navn og vi har vært nødt til å supplere vår beholdning av startnummer slik at vi nå har et tak på totalt 700 deltakere.

I den rolige perioden januar - mars har det vært mindre trafikk på www.litrim.org , men i april har vi notert ny rekord på en måned. I alt hadde vi 18115 treff på siden. Den forrige rekorden er fra mai 2012 med 16521. Rundt løpene øker trafikken vedlig mye med mange tusen daglige treff.

Facebook-gruppen til Sørdalskarusellen har nå 328 medlemmer og gode ambasadører for karusellen som vi opplever skaper entusiasme om våre løp. For første gang la vi ut mange bilder på sidene. Det vil vi fortsette med framover og håper på mange kommentarer og "likes". Vår oppfordring går til alle om å rekruttere nye til Facebook-gruppen. Alle kan legge til medlemmer til gruppen.